| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,420 |
| تعداد مقالات | 17,507 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,606,461 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,784,042 |
Implementing Artificial Intelligence in Iranian Teacher Education: Tools and Challenges | ||
| مجله پژوهش های فلسفی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی- پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jpiut.2025.69864.4284 | ||
| نویسندگان | ||
| اسداله خدیوی* 1؛ سهراب یزدانی2 | ||
| 1گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
| 2گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران ، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف پیادهسازی هوش مصنوعی در تربیت معلم: ایران ابزارها و چالشها انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و رویکرد بکار گرفتهشده کیفی از نوع مرور دامنه دار است. حوزه مطالعه این پژوهش شامل مطالعات تجربی، مقالات نظری، بررسیها و مطالعات موردی در بازه زمانی سال 2020 تا 2025 را که به طور قابل توجهی به هوش مصنوعی و تربیت معلم پرداخته بودند، مورد بررسی قرار گرفت. نمونه آماری به روش هدفمند و بر اساس ارتباط آنها با اهداف و سوالات مطالعه و هوش مصنوعی در تربیت معلم انتخاب شدند. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روش تحلیل مضمون استفاده شد. یافتهها نشان میدهد که ابزاری های کاربردهای هوش مصنوعی در تربیت معلم مشتمل بر سیستمهای تدریس هوشمند، سیستمهای خودکار ارزیابی و بازخورد خودکار، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تجزیه و تحلیل یادگیری و آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی، نظامهای یادگیری شخصیسازیشده و تطبیقی، دستیاران تدریس مجازی، تجزیه و تحلیل دادهها و پشتیبانی تصمیمگیری مدیریتی است و چالشهای عمده استفاده از هوش مصنوعی در تربیت معلم شامل چالشهای اخلاقی و امنیت شخصی، آموزشی، زیرساختی و نگرانی های فرهنگی و اجتماعی ، فنی و فرآیندی و سازمانی است. نتایج پژوهش به گفتمان استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی کمک میکند و بینشهای عملی را برای اساتید، سیاستگذاران و مدیران که قصد ادغام هوش مصنوعی در تربیت معلم را دارند ارائه میدهد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| هوش مصنوعی؛ تربیت معلم؛ واقعیت مجازی؛ واقعیت افزوده؛ سامانه های یادگیری شخصیسازیشده و تطبیقی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 13 |
||