
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,388 |
تعداد مقالات | 17,002 |
تعداد مشاهده مقاله | 54,716,672 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 17,266,600 |
مطالعهی پدیدارشناختی تجربهی ناسازیِ دانشآموزان متوسطهی دوم در میدان آموزش | ||
جامعه شناسی سبک زندگی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 تیر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/sls.2025.67228.1531 | ||
نویسندگان | ||
علی حسین حسین زاده1؛ عبدالرضا نواح2؛ علی بوداقی3؛ یونس بودات* 4 | ||
1استاد جامعهشناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | ||
2دانشیار جامعهشناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | ||
3استادیار جامعهشناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | ||
4دانشجوی دکتری گروه جامعه شناسی دانشگاه چمران اهواز | ||
چکیده | ||
School, as a social field in which students are active, is not merely a space with familiar rules Understanding their experience in this space requires studying their habitus relationships with this field. . School conditions are not always in line with students' strategies. This paper aim to investigate how students at Dezful high school hysteresis experience. The research strategy in this study is phenomenological. 16 students and 7 teachers were purposively selected and data were collected through in-depth interviews. The findings, which was conducted based on the Moustakas analysis method, reveal that many of the students in this study experienced despair and disappinted, hysteresys, before they were able to reconstruct their initial habitus in the school conditions. Consequently, the contexts of students' hysteresis experiences from different schools are not the same; And when their habitus is challenged, despite the experience of hysteresis, there is the potential for habitus and agency to be reconstructed. | ||
کلیدواژهها | ||
Students؛ Habitus؛ Field؛ Hysteresis؛ Agancy | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |