
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,387 |
تعداد مقالات | 17,004 |
تعداد مشاهده مقاله | 54,692,458 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 17,250,943 |
تحلیل واسطهگری مهارتهای شناختی در تأثیر هوش اجتماعی و فرهنگی بر مشارکت کلاسی: یک مطالعه مدلسازی معادلات ساختاری | ||
برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
دوره 5، شماره 2، شهریور 1405 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2025.67263.1266 | ||
نویسندگان | ||
محمد عباس زاده1؛ اسماعیل ایمانی زرنقی* 2؛ صفر حیاتی3 | ||
1عضو گروه پژوهشی جامعه شناسی شهر و روستا، دانشگاه تبریز | ||
2دانشگاه تبریز | ||
3استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
طرح مساله:تحقیق حاضر در ارتباط باعوامل اجتماعی مرتبط با مهارت های شناختی و تاثیر آن بر مشارکت کلاسی دانش آموزان می باشد که این مبحث در حوزه جامعه شناسی شناخت جای دارد. به فرایند جذب، سازماندهی و استفاده از معلومات ذهنی اصطلاحاً «شناخت «گفته می شود.بحث شناخت و علوم شناختی یک موضوع جدید و نو پاست و به دلیل اهمیتی که دارد عصر حاضر را «عصر شناخت« می گویند.مشارکت کلاسی یکی از روشهای فعال یادگیری است که به زبان ساده به شرایطی گفته می شود که دانش آموزان در فعالیت های ارائه شده شده توسط مدرسه شرکت می کنند،البته مشارکت و عدم مشارکت دانش آموزان تحت تاثیر عوامل متعددی می تواند باشد. روش شناسی: فلسفه روش پشتیبان با الهام از مدل پیاز پژوهش ساندرز و همکاران(2016)، پوزیتویسم بوده است که تاکید عمده آن بر روش کمی است که در این میان، تکنیک پیمایش مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی (1402-1401) می باشد. تعداد کل جامعه آماری مورد استفاده قرار گرفته 9540 نفر می باشد که از میان آنها 3837 نفر پسر و 5703 نفر دختر می باشند که با استفاده از فرمول کوکران( با محاسبه واریانس مت | ||
کلیدواژهها | ||
مشارکت کلاسی؛ مهارت های شناختی؛ هوش اجتماعی وفرهنگی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |