
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,385 |
تعداد مقالات | 16,958 |
تعداد مشاهده مقاله | 54,586,654 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 17,202,799 |
سبک آموزش مجازی؛ گامی در راستای ارتقای دانش مادران دارای فرزند دانش آموز در کرج | ||
جامعه شناسی سبک زندگی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 تیر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/sls.2025.66671.1515 | ||
نویسندگان | ||
اکبر طالب پور* 1؛ فاطمه لشنی2 | ||
1دانشیار گروه علوم اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | ||
2کارشناس ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
با شیوع کرونا و مجازیشدن مدارس، میزان مصرف و ضریب نفوذ اینترنت در کشور بهویژه میان زنان خانهدار رشد چشمگیری داشت، با توجه به سیاست فاصلهگذاری اجتماعی(فیزیکی) در دوران کرونا و آموزش مجازی دانشآموزان، حضور زنان در شبکهها و تأثیرات این شبکهها بر ارتقای دانش مجازی آنان اهمیت یافت و بعنوان نوعی از سبک آموزش ذیل سبک زندگی زندگی مدرن قرار گرفت.هدف پژوهش بررسی تأثیر سبک آموزشمجازی بر افزایش و ارتقای دانشمجازی مادران دارای فرزند دانشآموز در شهر کرج بود، جامعه آماری تحقیق مادران دارای فرزند دانشآموز کرج بودند که از این تعداد نمونهای به حجم ۳۸۴ نفر با استفاده از نمونهگیری خوشهای تصادفی بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نظریههای؛ اشاعه، رضایت و خشنودی، حوزه عمومیهابرماس و سایبرفمنیسم به عنوان چهارچوب تئوریک و به منظور تبیین مسأله پژوهش مطرح شدند،روش تحقیق پژوهش پیمایش بود و یافتههای تحقیق با استفاده از نرمافزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتههای پژوهش نشان دادند سبک آموزش مجازی بر ارتقای سواد رسانهای مادران مؤثراست، همچنین متغیرهای؛میزانساعات کار با فرزند، میزان آشنایی، دسترسی بهتجهیزات اینترنتی،نحوه آموزش،مهارت استفاده،سهولت دسترسی، سالهای استفاده ، میزان آشنایی با شاد، برگزاری دورههای آموزشی، میزان استفاده و میزان استفاده از شاد به ترتیب بیشترین تأثیر را بر ارتقای سواد رسانهای داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
سبک آموزش مجازی؛ مادران؛ دانش آموز؛ فاصله گذاری اجتماعی؛ کرج | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4 |