
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,373 |
تعداد مقالات | 16,875 |
تعداد مشاهده مقاله | 54,326,277 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 17,033,089 |
مدیریتتراکم تحت شرایط عدمقطعیت با گزینه بارزدایی و شاخص ریسکپذیری واریانس. | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 18 خرداد 1404 | ||
نوع مقاله: علمی-پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/tjee.2025.65473.4955 | ||
نویسندگان | ||
محمد مسعود محمدی1؛ محمودرضا حقی فام2؛ حمیدرضا بقائی* 2 | ||
1Tehran Jalal AleAhmad Nasr P.O.Box: 14115-111 | ||
2دانشگاه تربیت مدرس | ||
چکیده | ||
با تبدیل شبکههای توزیع سنتی به شبکههای توزیع فعال احتمال وقوع تراکم نسبت به گذشته افزایشیافته است، از طرفی وجود عدمقطعیت عواملی مانند خودروهای الکتریکی درحال شارژ یا تولید انرژی پنلهای خورشیدی، سبب میشوند قابلیت پیشبینیپذیری تراکم در شبکه کاهشیابد و وقوع تراکم بهصورت احتمالی بیان شود. این موارد باعث افزایش نگرانی اپراتورهای سیستمهای توزیع برای وقوع تراکم در شبکههای توزیع از یکسو و از یکسوی دیگر، مدیریت مقدار تراکم خطوط با حداقل هزینهها شدهاست. لذا ارائه راهکارهای عملیاتی جهت مدیریتتراکم در کمترین زمان و هزینه یک اولویت برای اپراتورها است. یکی از این گزینهها، عملیات بارزدایی است. در این مقاله، راهکاری برای مدیریتتراکم مبتنی بر عملیات بارزدایی ضمن در نظر گرفتن عدم قطعیتهای خودروهای الکتریکی و پنلهای خورشیدی ارائهشدهاست. در گام نخست، جهت تخمین مقدار عمق و بازهزمانی تراکم، مدلسازی تراکم از طریق پخشبار احتمالاتی تقریبی بر اساس روش 2M+1 صورت میگیرد. ارزیابی روش پیشنهادی در شبکه توزیع خانگی Modified IEEE 33- bus، ضمن اثبات کارایی نشان میدهد با استفاده از این روش، اپراتور عملیات بارزدایی را با کمینهسازی هزینههای قطعبار از طریق مدلسازی پخشبار بهینه جریانمتناوب چند بازهای بهبودیافته اجرا مینماید و میزان تراکمهای احتمالی بسته به میزان ریسکپذیری اپراتور کاهش مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت تراکم؛ بارزدایی؛ ریسکپذیری؛ عدمقطعیت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2 |