| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,426 |
| تعداد مقالات | 17,566 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,962,722 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,908,612 |
آموزش تربیتبدنی در مدارس از دید کودکان، معلمان و استادان علوم ورزشی: کشف عوامل مرتبط با روشهای خطی/ غیرخطی/ آموزش بازی برای درک | ||
| ذهن، حرکت و رفتار | ||
| دوره 3، شماره 2، اسفند 1403 اصل مقاله (953.06 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/mmbj.2025.64506.1138 | ||
| نویسندگان | ||
| لیلا رستمی1؛ معصومه شجاعی1؛ افخم دانشفر1؛ بهزاد محمدی اورنگی* 2 | ||
| 1دانشگاه الزهرا | ||
| 2Damghan University | ||
| چکیده | ||
| یافتن بهترین شیوه آموزش برای کمک به رشد و پیشرفت کودکان ضروری است. لذا هدف این مطالعه کیفی کشف عوامل مرتبط با آموزش از دید کودکان، معلمان و استادان علوم ورزشی بود. جامعه آماری این مطالعه کلیه کودکان سنین ابتدایی شهر اسدآباد همدان، معلمان تربیتبدنی با حداقل 20 سال تجربه و استادان تربیتبدنی با حداقل درجه دانشیاری کل ایران بود. برای انجام این مطالعه بر مبنای اشباع نظری و به روش هدفمند با 10 کودک، 10 معلم و 8 استاد مصاحبه شد. در این راستا نتایج مصاحبه غیرحضوری نیمهساختاریافته این مطالعه نشان داد کودکان آموزش مناسب را در بازی، عدممداخله معلم، عدمتوضیح کلامی و داوری صحیح میدانند. از نظر معلمان در آموزش صحیح باید از بازی، استفاده از تجهیزات و بازخورد استفاده شود و استادان نیز بازی، دستکاری محیط و توضیح کلامی را برای آموزش مناسب مؤثر میدانستند. بهعنوان یک نتیجهگیری کلی نتایج این مطالعه بر دستکاری قیود و بازی که مرتبط با اصول روشهای پویایی بومشناختی است تأکید دارد. بااینحال نتیجه مهم این مطالعه شکاف بین نظر کودکان و معلمان/ استادان در مورد آموزش است؛ چراکه معلمان/ استادان هنوز به بازخورد و توضیح کلامی تأکیددارند؛ اما کودکان بههیچعنوان این موارد را در آموزش مناسب نمیدانند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مصاحبه نیمهساختاریافته؛ مدرسه ابتدایی؛ یادگیری حرکتی؛ ورزش؛ روش آموزش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 273 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 258 |
||