| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,422 |
| تعداد مقالات | 17,547 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,712,872 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,808,766 |
بازنمایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از تربیت تمام ساحتی و راهکارهای تحقق آن : مطالعه ای به روش پدیدار شناختی | ||
| برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
| مقاله 5، دوره 3، شماره 4، اسفند 1403 اصل مقاله (825.41 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2025.64396.1187 | ||
| نویسندگان | ||
| فاطمه مردان اربط* ؛ مریم مرندی حیدرلو | ||
| دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این مطالعه بررسی دیدگاه معلمان درباره نقش و جایگاه خود در اجرای موفقیتآمیز رویکرد تربیت تمام ساحتی میباشد.روش انجام این پژوهش از نوع کیفی و به شیوه پدیدارشناسی است. جامعه آماری پژوهش، معلمان دانش آموزان دوره ابتدایی در شهر تبریز و در سال 1403-1402 بوده است. نمونه ها به صورت هدفمند انتخاب گردیدند و حجم آن با توجه به ماهیت پژوهش کیفی تا اشباع داده ها (14) نفر ادامه یافت. داده ها از طریق مصاحبه عمیق و ژرفنگر گردآوری گردید و با استفاده از روش پیشنهادی اسمیت(1995) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 8 مضمون اصلی از یافته ها استخراج گردید که عبارتند از: روشهای تدریس و راهکارهای ترویج و پرورش رفتارهای عبادی و فضایل اخلاقی دانش آموزان، روشهای تدریس و راهکارهای تربیت اقتصادی و حرفه ای دانش آموزان، روشهای تدریس و راهکارهای تربیت علمی و فناوری دانش آموزان، روشهای تدریس و راهکارهای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان، روشهای تدریس و راهکارهای تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان و روشهای تدریس و راهکارهای تربیت زیبایی شناختی و هنری دانش آموزان، چالشهای معلمان در پیاده سازی تربیت تمام ساحتی و پیشنهادهایی برای بهبود آموزش و پرورش در راستای تربیت تمام ساحتی. نتایج این بررسی تاکید میکندکه توجه به ابعاد مختلف رشد و تربیت دانشآموزان در تمام سطوح آموزش و پرورش ضروری است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تربیت تمام ساحتی؛ نقش معلم؛ ساحت های ششگانه | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 334 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 157 |
||