
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,400 |
تعداد مقالات | 17,161 |
تعداد مشاهده مقاله | 55,399,112 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 17,715,003 |
تبین مدل نقش فضای اجتماعی انلاین در رقابت پذیری مطبوعات ورزشی | ||
دانش مدیریت ورزش | ||
دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 3، شهریور 1403، صفحه 55-71 اصل مقاله (1.56 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jmsk.2024.18475 | ||
نویسندگان | ||
سید امین دهقان بنادکی1؛ فاطمه عبدوی* 2؛ محمد رسول خدادادی3؛ حمید قاسمی4 | ||
1دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت ورزشی، پردیس بین المللی ارس، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
2استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
3دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
4استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش ارائه مدلی برای نقش فضای اجتماعی در رقابتپذیری مطبوعات ورزشی بود. روش تحقیق کیفی با رویکرد تحلیل سیستماتیک انتخاب شد. جامعه آماری شامل منابع انسانی (خبرگان علمی: اساتید مدیریت ورزشی و مدیریت رسانه دانشگاهها، و خبرگان اجرایی: خبرنگاران ورزشی، ورزشی نویسان و مدیران رسانهها و مطبوعات ورزشی) و منابع اطلاعاتی (علمی، کتابخانهای و رسانهای مرتبط) بود که شامل 18 نفر و 33 سند بود. نمونهها بهصورت هدفمند و بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مصاحبههای اکتشافی نیمهساختارمند و مطالعه کتابخانهای نظاممند بود. روایی ابزار بر اساس شایستگی عملی، اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین کدگذاران ارزیابی و تأیید شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش کدگذاری مفهومی چندمرحلهای (باز، متمرکز و محوری) انجام شد. چارچوب مفهومی نهایی شامل 81 مؤلفه، 32 بُعد، 14 منظر و 5 سطح بود. سطوح و منظرها بر اساس اثرگذاری و اثرپذیری بین متغیرهای زیرمجموعه خود شامل عوامل زمینهای، نقش فضای آنلاین، عوامل سیستمی و عوامل پیامدی رقابتپذیری مطبوعات ورزشی در فضای آنلاین بود. بر اساس یافتههای پژوهش، مطبوعات ورزشی برای ادامه حیات و توسعه دامنه خود ملزم به بهکارگیری راهبردهای لازم برای ورود به فضای مجازی، استفاده از قابلیتهای رسانهای، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، بهرهگیری از فناوری روز، تبلیغات و بازاریابی، برندسازی و حمایت از تیمها و باشگاههای ورزشی هستند. این اقدامات به آنها امکان میدهد تا در شبکههای اجتماعی فعالیت مستمر داشته و اخبار ورزشی را به صورت لحظهای و با تحلیلهای کاربردی به مخاطبان ارائه دهند و مزیت رقابتی ایجاد کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
فضای اجتماعی؛ شبکههای اجتماعی؛ رسانههای آنلاین؛ مطبوعات ورزشی؛ صنعت ورزش | ||
مراجع | ||
Afshar Safavi, M. J., Shujaei Baghini, G., & Rostami, M. R. (2021). Identifying effective factors in the competitiveness of written media with social networks in order to continue life. Human and Information Interaction, 8(1), 58-72. (in Persian)
Akbari Tabar, A. A., & Hezarjeribi, J. (2013). Social media and virtual social networks. Cultural Institute of Cultural Convergence and Cultural Exchange. (in Persian)
Amiri, A. (2014). Study of the impact of the Audit Law governing Iran’s press on the quality of public surveillance (with an emphasis on the role of Hormozgan’s press). Cultural Journal of Hormozgan, 4(8), 118-130.
Appelbaum, E., et al. (2000). Manufacturing advantage: Why high-performance work systems pay off. Ithaca: Cornell University Press.
Batabi, M. R. (1993). Contemporary English to Persian culture. Farhang. (Tehran, p. 235). (in Persian)
Chia, D., Smith, M. D., & Zentner, A. (2016). Internet adoption and the survival of print newspapers: A country-level examination. Information Economics and Policy, 37, 13-19.
Farahani, A., Qolizadeh, S., Farahani, M., & Henry, H. (2021). Content analysis of sports press with an approach to popular sports. Journal of Sports Management, 13(1), 1-14. (in Persian)
Farhmaz, M. K. (2012). The role of social space in the development of local press: A case study of Shahrkashan local press. Quarterly Journal of Socio-Cultural Development Studies, 2, 122-212. (in Persian)
Gharehi, S. M. Z., Abtahi, A., Dana Hosseini, H., & Soleimani, F. F. (2022). Validation of the indigenous model of Iranian press competitiveness with emphasis on the ethical component of supervision and transparency. Ethics in Science and Technology, 17(1), 109-100. (in Persian)
Gharehi, S. M. Z., Abtahi, A., Dana Hosseini, H., Soleimani, N., & Azizabadi Farahani, F. (2019). Designing a local model of the competitiveness of the Iranian press during the outbreak of COVID-19. Journal of the Faculty of Medicine of Mashhad University of Medical Sciences, 63(Special (Psychology)), 1-24. (in Persian)
Imani, M. N., & Salehi Amiri, S. (2015). Investigating the challenges of the press in Iran in order to provide the ideal management model. Media Scientific Quarterly, 27(2), 5-30. (in Persian)
Karimi, S. (2003). Media and ways of strengthening people’s participation in political and social scenes. Sada and Sima Islamic Research Center. (Qom) (in Persian)
Lal, B., Dwivedi, Y. K., & Haag, M. (2023). Working from home during Covid-19: doing and managing technology-enabled social interaction with colleagues at a distance. Information Systems Frontiers, 25(4), 1333-1350. https://link.springer.com/article/10.1007/s10796-021-10182-0
Moradi, M., Ahmadi, A. H., Henry, H., Ahmadi, A., & Moradi, S. (2018). Investigating the optimal state of the sports media management system from the point of view of media and sports experts. Sports Management, (8), 25-51. (in Persian)
Mortazavi, S., Rajab-Zadeh, M., Jafari, A., Abbasi, S., & Gul-Mohammadi, M. (2013). The role of the media in attracting spectators to football teams of Khorasan Razavi province in the Azadegan League. Contemporary Researches in Sports Management, 4(7), 55-65. (in Persian)
Naghi Lo, Z. E., Hemtinejad, M. A., & Naderi Nasab, M. (2019). Presenting the conceptual framework of competitiveness in Iran’s sports service industry. Scientific-Research Quarterly of Applied Researches in Sports Management, 9(1), 11-24. (in Persian)
Navabakhsh, M., & Mozesi, A. M. (2010). Explanation of the social space model in the development of local press: Yazd province local press. Media Studies, 6(4), 25-29. (in Persian)
Please ensure that all entries conform to the specific requirements of the publication or institution you are submitting to, as guidelines may vary slightly.
Qayami-Rad, A. (2007). Examining the alignment of the performance of mass media of the country with the goals of physical education. Article of the National Sports Management Conference with Emphasis on the Country’s 20-Year Vision Document, National Olympic Academy, 65. (in Persian)
Richter, A., & Koch, M. (2007). Social software—Status quo und Zukunft. Technischer Bericht, Nr. 01, Fakultät für Informatik. Universität der Bundeswehr München.
Sadeghian, Z. (2010). Investigating the role of mass media in Hamedan city people’s tendency towards public sports (Master’s thesis, Mazandaran University). (in Persian)
Springer Link. (2021). DOI: https://link.springer.com/article/10.1007/s10796-021-10182-0
Taghinjad, S. K., Dehghanpouri, H., & Rajabi, M. (2022). The effect of information technology capabilities on the competitiveness of sports stores with the mediating role of social innovation. New Marketing Research, 12(3), 111-132. (in Persian) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 309 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 137 |