| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,430 |
| تعداد مقالات | 17,609 |
| تعداد مشاهده مقاله | 57,258,840 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,077,158 |
وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی | ||
| برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
| مقاله 4، دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 9، خرداد 1403 اصل مقاله (795.82 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2024.59624.1112 | ||
| نویسندگان | ||
| سعیده کربلایی کامران* ؛ نسرین محمدحسنی؛ یوسف مهدوی نسب | ||
| گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| زمینه و اهداف: با توجه به نقش تکنولوژی در تسهیل آموزش در دهه های اخیر بررسی عوامل تاثیر گذار در ورود تکنولوژی در کلاس ها اهمیت می یابد. به نظر می رسد که علاوه بر عوامل سخت افزاری، عوامل دیگری از جمله تمایل معلمان به کاربرد تکنولوژی در تدریس نیز می توانند در ورود تکنولوژی در تدریس تاثیرگذار باشند. هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت تمایل به کاربرد تکنولوژی در میان معلمان زبان انگلیسی در موسسه زبان سفیر گفتمان می باشد. روش ها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، در بعد روش توصیفی- همبستگی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات پیمایشی می-باشد. 175 نفر( 109 زن و 66 مرد) از معلمان موسسه به شیوه در دسترس بعنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسش نامه اطمینان از کاربرد تکنولوژی براون (2009) با ضریب آلفای کرونباخ 95% و پرسشنامه اطلاعات فردی پاسخ دادند. یافته ها: با توجه به این که مقدار آماره تی برای متغیر تمایل به استفاده از تکنولوژی 364/4 بوده و سطح معناداری ان 000/0 کمتر از سطح خطای 05/0 است، می توان به این نتیجه رسید که وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی معلمان زبان موسسه از شرایط مطلوب و مساعدی برخوردار است. نتیجه گیری: بنظر می رسد رویکردهای موسسه برای تشویق کاربرد تکنولوژی در تدریس و رده سنی معلمان در تمایل به کاربرد تکنولوژی موثر باشند. موسسه می تواند از وضعیت مطلوب معلمان درتمایل به کاربرد تکنولوژی در تدریس در راستای پیشبرد اهداف خود برای توسعه شتابان تر یادگیری تلفیقی، که بر آن اهتمام دارد، بهره ببرد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| معلمان زبان؛ یادگیری تلفیقی؛ کاربرد تکنولوژی | ||
| مراجع | ||
|
Ajzen, I., & Fishbein, M. (1970). The prediction of behavior from attitudinal and normative variables. Journal of Experimental Social Psychology, 6, 466-487. Becker, H. (1999). Internet use by teachers: Conditions of professional use and teacherdirected student use. Irvine, CA: Center for Research on Information Technology and organization. Brantley, C. L. (2017). Secondary Teachers’ Perceptions and Self-Efficacy Regarding Technology Integration: A Phenomenological Study. Doctoral thesis, Liberty University, Lynchburg, VA. United States. Davis, F. D. (1993), "User acceptance of information technology: system characteristics, user perceptions and behavioral impacts", International Journal of Man- Machine Studies, Vol 38, pp 475- 487. Davis, F.D. (1989), "Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology", MIS Quarterly, Vol 13, No 3, pp 319-340. Dziuban, C. D., Hartman, J. L., & Moskal, P. D. (2004, March 30). Blended learning. EDUCAUSE ECAR Research Bulletin, 7. Retrieved November 8, 2019, from http://www.educause.edu/ecar Hadley, M., & Sheingold, K. (1993). Commonalties and distinctive patterns in teachers’ integration of computers. American Journal of Education, 101(3), 261-315. Hrubes, Daniel, Ajzen, Icek & Daigle, John(2001). Predicting Hunting Intentions and Behavior: An Application of the Theory of Planned Behavior. Leisure Sciences, 23:165±178. Inoue, Y. (2010). Cases on Online and Blended Learning Technologies in Higher Education: Concepts and Practices. Information Science Reference. Hershey, New York. Lerman, J. 1998. “You’ve got mail: 10 nifty ways teachers can use e-mail to extend kid’s learning.” Accessed January 10, 2003. http://www.Electronic-school.com/0398f5.html Mathieson K.;"Predicting user intentions (1991). Comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior"; Information Systems Research, 2(3. Taylor, S., and Todd, P. (1995) Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models. Information Systems Research 6 (2) 144-176. Venkatesh, V. Morris, M. G. Davis, G. B. & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS quarterly, 425-478. Wozney,L., Venkatesh,V. and Abrami, P. C.(2006) Implementing Computer Technologies: Teachers’ Perceptions and Practices. Jl. of Technology and Teacher Education, 14(1), PP. 173-207. Yaprak, K. (2014). The relationship between attitudes of prospective physical education teachers toward education technologies and computer self-efficacy beliefs. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 157-167. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 490 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 305 |
||