| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,416 |
| تعداد مقالات | 17,490 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,484,472 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,742,354 |
Bilingualism and L3 Acquisition | ||
| زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز) | ||
| مقاله 10، دوره 45، شماره 182، اردیبهشت 1381، صفحه 246-260 اصل مقاله (443.8 K) | ||
| چکیده | ||
| مقاله حاضر کنش زبانی دوزبانههای آذریزبان و تکزبانههای فارسی زبان را در فرایند یادگیری زبان سوم مورد بررسی قرار میدهد. پژوهشهای موجود درباره تواناییهای فرازبانی و شناختی زبانآموزان کودک حاکی از این است که دوزبانهها با توجه به کسب تجارب قبلی در یادگیری زبان دوم،در فراگیری زبان سوم موفقتر بوده و کنش زبانی آنها متفاوتتر از تکزبانهها خواهد بود. در این تحقیق کنش زبانی دو گروه ده نفری از دو زبانههای آذری زبان و تک زبانههای فارسی زبان پس از آموزشهای لازم مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بدستآمده و تجزیه و تحلیل آماری دادهها نشان میدهد که دو زبانهها به کمک آگاهیهای فرازبانی و تجارب قبلی و با استفاده از تشابهات و تفاوتهای بین دو زبان،در فراگیری زبان سوم موفقتر هستند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| Bilingualism and L3 Acquisition | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 936 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,554 |
||