
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,399 |
تعداد مقالات | 17,149 |
تعداد مشاهده مقاله | 55,259,613 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 17,591,371 |
آسیب شناسی روشهای مرسوم بازاریابی بر مجموعههای ورزشی آبی و ارائه الگوی بهینه (نمونه موردی شهرستان دزفول) | ||
دانش مدیریت ورزش | ||
دوره 1، شماره 1، شهریور 1402، صفحه 73-86 اصل مقاله (1.4 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jmsk.2023.17278 | ||
نویسندگان | ||
زینب جراح* 1؛ منوچهر ططری2؛ سیده طاهره موسوی راد3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه تربیت بدنی، گرایش مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
3استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر آسیب شناسی روشهای مرسوم بازاریابی مجموعههای ورزشی آبی و ارائه الگوی بهینه در شهرستان دزفول بود. روش انجام تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و جمعآوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق صاحبنظران ورزش شهرستان دزفول، مدیران و کارکنان مجموعههای آبی، مدیران ادارات مربوط و اساتید بازاریابی و مشتریان مجموعههای آبی شهرستان دزفول بودند و نمونه آماری تحقیق از میان صاحبنظران، کارکنان و اساتید بازاریابی به صورت در دسترس (43= n) و مشتریان مجموعههای آبی (313= n) به صورت تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق شامل مصاحبه ساختار یافته در حیطه آمیخته بازاریابی و پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه تحقیق حاضر به تأیید 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن 88/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه به روش تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA2020 و دادههای پرسشنامه با استفاده از نرمافزار SPSS21 وExpert choice11 تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان دهنده 7 نقطه قوت و 18 نقطه ضعف در شاخصهای اصلی و شاخصهای فرعی مدل آمیخته بازاریابی مجموعههای آبی شهرستان دزفول بود؛ بنابر این برای رشد و موفقیت بازاریابی نیاز است تا 7 نقطه قوت شناسایی شده حفظ و بهینه شود و 18 نقطه ضعف شناسایی شده نیز به عنوان عوامل آسیبرسان به بازاریابی و کسب و کار در نظر گرفته شده و گامهایی در جهت رفع این آسیبها و تبدیل آنها به نقاط قوت برداشته شود. | ||
کلیدواژهها | ||
آسیب شناسی بازاریابی؛ مجموعههای ورزشی آبی؛ الگوی بهینه بازاریابی | ||
مراجع | ||
Amelicichin, E. Budevici, L. (2019). Theoretical and practical aspects on the analysis of sports marketing plan., Sport & Society / Sport is Societate. Dec2019, 18(2): 3-6.
Armstrong, G. M., Kotler, P., Harker, M. J., Brennan, R. (2020). Marketing: an introduction: Pearson UK.
Asheghi, b. Khak, V. (2019). Prioritization of effective factors of distribution in marketing of sporting goods (Case study: Rasht city), International Conference on New Horizons in Sports Science and Health, Tehran, New Horizon Science and Technology Association, https://www.civilica.com/Paper-SHTHCONF01-059.html. [Persian].
Chong, A. Y. L., Ch’ng, E., Liu, M. J., & Li, B. (2017). Predicting consumer product demands via Big Data: the roles of online promotional marketing and online reviews. International Journal of Production Research, 55(17), 5142-5156. https://doi.org/10.1080/00207543.2015.1066519
Hasibi, SH. Shojaei, V. (2018). Strategic Analysis of Mazandaran Sports Tourism Mix Marketing with 7P approach, Journal of Applied Research in Geographical Sciences, 20 (57): 188-170. [Persian].
Hosseini, M. Ghorbani Qhahfarokhi, L. (2019). Evaluation of marketing of sports goods in Tehran based on AHA and SWOT model, Applied research in sports management, 7 (4): 74-67. [Persian].
Huang, J. (2018). Effect of middle and old-aged people’s constraint factors when using swimming pools in public universities on behavior intention, IJOI http://www.ijoi-online.org/ The International Journal of Organizational Innovation,11: 114-130.
Izadparast, l. Ismaili, M. Manouchehri, J. (2019). The Role of Integrated Marketing Communications (IMC) in Consumer Purchasing Behavior of Sports Books in Iran, Applied Research in Sports Management, 7 (4): 11-20. doi: 10.30473/arsm.2019.43284.2832
Jenani, H. Afkhami, P. (2018). Factors of marketing affecting the satisfaction of female citizens of the pools of Tabriz, Urban Management, 45: 474-465. [Persian].
Khaleghi, A. Moeini, H. Jamipour, M. (2019). Identifying and Ranking Social Media Marketing Opportunities and Challenges, 9 (1): 88-69. doi:10.22108/nmrj.2019.101773.1093
Luo, J. (2019). Analysis of Effective Marketing Strategies Based on New Media Platform. 2nd International Workshop on Advances in Social Sciences (IWASS 2019).
Martono, M., & Tomoliyus, T. (2019). The Influence Service Quality and Price Have to The Customers’ Satisfaction at The Swimingpool of Yogyakarta State University. Paper presented at the International Conference of Ethics on Business, Economics, and Social Science (ICEBESS 2018). https://doi.org/10.2991/icebess-18.2019.21
Modi, d. Vahdani, M. Mirkazemi, SA. (2017). the role of customer relationship management in the competitive advantage of swimming pools in Birjand, Sports Management, 9 (2): 272-259. https://doi.org/10.22059/jsm.2017.62983
Newton, JD. Ewing, MT. Finch, CF. (2013). Social marketing: why injury prevention needs to adopt this behaviour change approach British Journal of Sports Medicine, 47:665-667. https://doi.org/10.1136/bjsports-2011-090567
Ribeiro, I., Kaufmann, J., Götze, U., Peças, P., Henriques, E. (2019). Fibre reinforced polymers in the sports industry–Life Cycle Engineering methodology applied to a snowboard using anisotropic layer design. International Journal of Sustainable Engineering, 12 (3): 201-211.
Scola, Z., & Gordon, B. S. (2019). Exploring retro marketing with sport marketing professionals. Sport, Business and Management: An International Journal, 9(4): DOI: 10.1108/SBM-06-2018-0046.
Sedky, D. Kortam, W. AbouAish, E. (2020). KoThe role of sports marketing in attracting audiences towards less popular sports. Journal of Humanities and Applied Social Sciences, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print.Journal of Humanities and Applied Social Sciences Emerald Publishing Limited 2632-279X DOI 10.1108/JHASS-04-2020-0059.
Shahbazi, R., Jalali Farahani, M., Khabiri, M. (2019). Reviwing and Rating the Role of Mass Media in Development of Sport Tourism in Tabriz City. Journal of Communication Management in Sports Media. 7 (1): 77-84. [Persian].
Shahbazi, R., Jalali Farahani, M., Mostafaei Kiwi, J., Daei, R., Sajjadi, S.N. (2018). Role of Mass Media on Development of Sport for All (from the Perspective of Students of University of Tehran). Journal of Communication Management in Sports Media. 6 (1): 34-42. https://doi.org/10.30473/jsm.2018.5116
Surya, A. P. (2019). Customer loyalty from perspective of marketing mix strategy and customer satisfaction a Study from Grab-Online Transportation in Era of Industrial Revolution 4.0. MIX: Jurnal Ilmiah Manajemen, 9(3), 394.
Zohrevandian, K. Koozehchian, H. Ehsani, M. Amiri, M. (2018). Model for identifying limitations and obstacles to the marketing capabilities of Premier League football clubs, Sports Management Studies, 48: 131-152. https://doi.org/10.22089/smrj.2018.1347 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 248 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 244 |