| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,416 |
| تعداد مقالات | 17,490 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,483,991 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,742,300 |
بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر کودک با شکل گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان | ||
| زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز) | ||
| مقاله 5، دوره 45، شماره 183 - 184، آبان 1381، صفحه 127-162 اصل مقاله (654.35 K) | ||
| چکیده | ||
| بررسی رفتاری کودکان مک گوار و ریچمن(فرم مربی)و مقیاس توانایی سازش اجتماعی کودکان پیش دبستانی لوین و همکاران(1969)پاسخ دادند.نتایج نشان داد که کودکان کمتر از 3 سال که بیشتر از 35 ساعت در هفته تحت مراقبت غیر مادرانه قرار میگیرند در معرض خطر نا ایمنی دلبستگی و مشکلات رفتاری/اجتماعی(از دید مربی و نه مادر)قرار دارند.یافته دیگر پژوهش آشکار ساخت که نوع مراقبت(خویشاوندی-مهد کودکی)با شکلگیری دلبستگی/رفتاری کودک رابطه ندارد.برای بررسی رابطه جداییهای موقت روزانه مادر-کودک با تحول دلبستگی و وضعیت رفتاری/اجتماعی کودکان طیف سنی 4/11-4/0 ساله، 208 زوج مادر-کودک از مناطق متوسط اقتادی-اجتماعی شهر تهران انتخاب شدند.کودکان براساس تاریخچه جدایی کودک از مادر،سطح اقتصادی -اجتماعی،میزان تحصیلات و شغل مادران برگزیده شدند.به منظور به دست آوردن اطلاعات،پژوهش در سه محور مادر-کودک-مربی اجرا شد.مادران به فهرست رفتاری کودکان مک گوار و ریچمن(1986)(فرم والدین)،کودکان به آزمون اضطراب جدایی اسلو و | ||
| کلیدواژهها | ||
| مادر؛ کودک؛ جدایی؛ مشکلات رفتاری | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,241 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 856 |
||