 
				| تعداد نشریات | 45 | 
| تعداد شمارهها | 1,416 | 
| تعداد مقالات | 17,490 | 
| تعداد مشاهده مقاله | 56,497,136 | 
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,744,790 | 
| بررسی میزان پیچیدگی تغییرات سیکلی فشار در یک موتور اشتعال جرقه با سوخت گاز طبیعی به ازای نسبت هم ارزی های مختلف | ||
| مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
| مقاله 6، دوره 43، شماره 2، دی 1392، صفحه 53-57 اصل مقاله (478.12 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله کوتاه | ||
| نویسندگان | ||
| رضا ابراهیمی* 1؛ علی ملکی2 | ||
| 1دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان | ||
| 2گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم، دانشگاه شهرکرد | ||
| چکیده | ||
| در ابن مطالعه، آزمایشهایی بر روی یک موتور چهار سیلندر اشتعال جرقه با سوخت گاز طبیعی انجام شده و تغییرات دوره به دوره قله فشار و زاویه قله فشار در موتور، برای نه نسبت همارزی مختلف بررسی شده است. با استفاده از تکنیک آنتروپی چندمقیاسی نشان داده شده است که پیچیدگی قله فشار و زاویه قله فشار به تغییرات نسبت همارزیهای مختلف وابسته میباشد. به این ترتیب محدودهای برای نسبت همارزی مطلوب پیدا شده که میتواند برای کنترل فرایند احتراق و بهبود عملکرد موتور استفاده شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| موتور؛ نسبت همارزی؛ آنالیز پیچیدگی؛ آنتروپی چندمقیاسی | ||
| آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,902 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,076 | ||