- اسدزاده، حسن. ) 1396 (. نظریه ها و روش های آموزش، تهران؛ دانشگاه علامه طباطبایی.
- بودو، آلن (1385). خلاقیت در آموزشگاه، ترجمه علیخان زاده، تهران: سهامی چهر.
- پلویی، لیلا. (1400). تأثیر روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت و انگیزه پیشرفت دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 10، شماره 4، صص 199-223.
- پیر خائفی، علیرضا (1389). بررسی نقش آموزش خلاقیت در پیش بینی و تبیین سلامت روان به منظور تدوین مدل سلامت روانی بر اساس متغیر های خلاقیت، خودکار آمدی و شیوه کنار آمدن با فشار روانی. رساله دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- حسنی، حسین؛ جهاندیده، جواد. (1394). بررسی تأثیر روش تدریس همیاری بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی، فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری، شماره 6، صص 139-150
- حسینی مهر، حجت؛ انتصار فومنی، غلامحسین؛ حجازی، مسعود؛ اسدزاده دهرائی، حسن. (1398 ). مقایسه اثربخشی آموزش مستقیم و غیرمستقیم بر خلاقیت فراگیران، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 11 ( 1 ،) 50 – 61
- درزی رامندی، هادی؛ عصاره، علیرضا؛ جراره، جمشید. (1393). تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی برافزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی. پژوهش در برنامهریزی درسی. شماره 42 صص 79-68.
- رحیمی مند، مریم؛ عباس پور، عباس. (1394). تأثیر شیوههای جدید آموزش بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره 4، صص 119-144.
- زارعی زوارکی، اسماعیل، نوروزی، داریوش؛ صفوی، سید محمدرضا. (1391). پرورش خلاقیت با بهرهگیری از روش بدیعه پردازی در درس زبان انگلیسی. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. شماره 4 صص 66-83.
- شعبانی، حسن. (1386). مهارتهای آموزشوپرورش (روشها و فنون تدریس)، تهران: انتشارات سمت.
- شعبانی، حسن. (1393). مهارتهای آموزشی وپرورشی (جلددوم: نظریه ها و الگوها). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه، انتشارات سمت.
- شیخی فینی، علی اکبر؛ زارعی، اقبال و سمیه سعادت زاده (1392). تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر جرئت آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی، پژوهش های آموزش و یادگیری، دانشگاه شاهد، پائیز و زمستان 1392، سال بیستم، دوره جدید، شماره 3. صص 351-360.
- عابدی، جما (1372). خلاقیت و یک شیوه نو در اندازه گیری آن. مجله پژوهشهای روان شناختی، دوره 2 شماره1.
- عظیم پور، رضا؛ عیسوی، محسن؛ عظیم پور، احسان. (1395). اثربخشی راهبرد یاددهی- یادگیری نقشه مفهومی در تدریس بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 6، شماره 4.
- کاظمی، یحیی؛ جعفری، نرگس (1387). بازدارندههای خلاقیت دانش آموزان: ویژگیها و فعالیتهای معلم، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 4 (1 و 2)177-192.
- معروفی، یحیی؛ مولودی، مظفر. (1394). تأثیر روش تدریس بدیعه پردازی بر پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی، فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری، شماره 6
- مهدی زاده، امیرحسین؛ عراقیه، علیرضا؛ حیدریه، حسین. (1397). تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر پرورش خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک آموزشوپرورش بهارستان، مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8 (3) 193 – 215
- نادری، عزتالله؛ تجلی نیا، امیر؛ شریعتمداری، علی؛ سیف نراقی، مریم. (1391). بررسی تأثیر اجرای برنامهی فلسفه برای کودکان در پرورش خلاقیت دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه منطقه 1. تفکر و کودک، 3، 1، 91 –
- ویسی کهره، سعید؛ کرد نو قاب، رسول؛ فرهادی، مهران. (1393). تأثیر آموزش زیستشناسی به روش تفکر استقرایی بر سطوح یادگیری درس زیستشناسی دانش آموزان پسر پایه دوم متوسطه، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، سال 12، دوره 2، شماره 17، صص 109-99.
- یارمحمدی واصل، مسیب؛ نوشادی، بهناز؛ مقامی، حمید رضا؛ بهرامی، آرش. (1395). مطالعه تاثیر آموزش روش کاوشگری بر تفکر انتقادی در درس علوم تجربی، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 6، شماره 2.
- Cushen, P. J., & Wiley, J. (2011). Aha! Voila! Eureka! Bilingualism and insightful problem solving. Learning and Individual Differences, 21(4), 458-462.
- Dababneh, KH, Ihmeideh, F., Al-Omari, A. (2010). Promoting kindergarten children’s creativity in the classroom environment in Jordan. Early Child Development and Care, 180(9), 1165–1184.
- Horng, J. S., Hong, J. C., ChanLin, L. J., Chang, S. H., & Chu, H. C. (2005). Creative teachers and creative teaching strategies. International Journal of Consumer Studies, 29(4), 352-358.
- Hsing, h. (2006). A synthetic analysis of the effectiveness of single components and packages in creativity training programs. Creativity research journal, No 4.435-446.
- Khan, S. A. (2012). The effect of cooperative learning on academic achievement of low achievers in English language in India. Gomal University Journal of Research, 30(2), 235-243.
- Panjaitan, M. B., & Siagian, A. (2020). The Effectiveness of Inquiry Based Learning Model to Improve Science Process Skills and Scientific Creativity of Junior High School Students. Journal of Education and e-Learning Research, 7(4), 380-386.
- Sari, F. W. (2020). Inquiry Based Teaching in Writing Classroom: the Effectiveness to the Students’ Creativity. Journal of English Language Teaching and Islamic Integration (JELTII), 3(01), 244-264.
- Simonton, D. K. (2012). Teaching creativity: Current findings, trends, and controversies in the psychology of creativity. Teaching of Psychology, 39(3), 217-222.
- Soh, k. (2017). Fostering Student Creativity through teacher behaviors. Thinking Skills and Creativity, 23, 58-66.
- Sowden, P. T. Pringle, A. & Gabora, L. (2015). The shifting sands of creative thinking: Connections to dual-process theory. Thinking & Reasoning, 21(1), 40-60.
- Torrance, E. P. (1990). Torrance tests of creative thinking: Manual for scoring and interpreting results (Verbal. Forms A and B). Bensenville, IL: Scholastic Testing Service.
|